Gedrukte en online communicatie combineren
Eenmaal je beslist hebt welke informatieve content je verder wil ontwikkelen en aan welke doelgroep je die wil aanbieden, moet je goed overwegen welke kanalen daarvoor het meest geschikt zijn. Net zoals jouw content uniek is voor je bedrijf, zal dat ook het geval zijn voor de manier waarop je die het best deelt met je doelgroep.
In functie van je zakelijk model kan dat via online en mobiele kanalen zoals een blog, een themasite of een digitale nieuwbrief. Maar evengoed kan informatieve content delen via een boek of een gedrukt magazine de meest effectieve manier zijn om je doelgroep te bereiken. Content marketing is inderdaad geen synoniem voor online marketing. Niet zelden is een goede mix van gedrukte en online informatieve content delen het meest doeltreffend, maar dat moet uiteindelijk steeds op maat van jouw bedrijf worden bekeken.
Stap voor stap vertrouwen opbouwen
Een eerste belangrijke doelstelling is om nieuwe contacten te winnen via je content marketing kanalen. Door het aanbieden van informatieve content via de juiste kanalen kan je inderdaad anderen ertoe bewegen om met jou contact op te nemen. Nu ben jij aan zet, en krijg je de kans om deze nieuwe contacten doorheen de verschillende fases van het verkoopproces verder te voorzien van de juiste content. Stap voor stap het vertrouwen verder opbouwen, dat is het waar het nu om gaat.
Jouw klant in de schijnwerpers
Je hoeft je met content marketing absoluut niet te beperken tot het winnen van nieuwe klanten. Bedrijven staan er vaak niet bij stil dat content marketing ook hét middel bij uitstek is om de binding met hun bestaande klanten te versterken en zo een antwoord te bieden op een aantal heel pertinente vragen. Hoe creëer je extra toegevoegde waarde voor je klanten na verkoop? Hoe versterk je verder het positief gevoel dat je klant heeft nadat hij voor jouw bedrijf heeft gekozen? Hoe zorg je ervoor dat klanten werkelijk het meeste halen uit je producten en diensten? En hoe kan je binnen jouw tevreden klantengroep nieuwe producten of diensten het meest efficiënt promoten?