STEL JE STRATEGIE SCHERP

Experimenteer heel doelgericht, focus op resultaat

Communicatiekanalen optimaal benutten

Bij het  exploiteren van je communicatiekanalen moet je constant oog hebben voor het creëren van nieuwe opportuniteiten. In de eerste plaats moet je, ongeacht het kanaal dat je gebruikt, steeds je doelgroep oproepen tot actie.  Dat kan bijvoorbeeld onder de vorm van een aanmelding voor een demonstratie, een inschrijving voor een roadshow of evenement, een abonnement op jouw digitale nieuwsbrief, of toegang tot je online informatiebibliotheek.

Daarnaast moet je voldoende aandacht besteden de potentiële synergieën van complementaire communicatiekanalen. Nogmaals, content marketing is geen synoniem voor online marketing.  Sterker zelfs, online en gedrukte media staan niet los van elkaar in het content marketing verhaal en kunnen, indien goed gebruikt, elkaar absoluut versterken.

Blijf het bos door de bomen zien

Resultaten meten is essentieel wanneer je gaat voor nieuwe opportuniteiten creëren via een sterke implementatie van je content marketing plan.  In het bijzonder voor de online component ervan staan heel wat instrumenten ter beschikking om waardevolle gegevens te verzamelen.  Misschien zijn er zelfs té veel online meetinstrumenten, waardoor het kan dat je al snel het bos door de bomen niet meer ziet.

Ook hier geldt dus dat je het best bezint voor je begint. Je hoeft absoluut niet zowat alle mogelijke resultaten te meten, want dat neemt al snel heel wat tijd in beslag en kan misschien zelfs verwarrend zijn.  Uiteindelijk wil je vooral weten wat goed werkt, wat minder goed werkt, en wat nodig is om in de toekomst betere resultaten te behalen.

Wees niet bang om te experimenteren

Vermits je over tal van meetinstrumenten beschikt om te evalueren wat goed werkt en wat verbeterd kan worden, is experimenteren perfect mogelijk. Meer zelfs: het is aangewezen om nieuwe tactieken uit te proberen, op voorwaarde dat experimenten doelgericht worden gepland.

Ontdek hoe je een slimme content marketing strategie op punt stelt

Luc MeulewaeterStel je strategie scherp, experimenteer doelgericht