Jouw content is van onschatbare waarde
Op welke noden bieden jouw producten en diensten een antwoord? Welke meerwaarde realiseren je klanten dankzij jouw ondersteuning? Wat maakt jouw aanpak zo uniek, en waar maakt je bedrijf nu écht het verschil ?
Allemaal relevante vragen, waarop je als manager of ondernemer een helder antwoord hebt. Jij begrijpt namelijk als geen ander hoe jouw klanten sneller meer toegevoegde waarde creëren met behulp van je producten of diensten. Je kan daarbij putten uit een reeks verhalen uit de praktijk die dat heel concreet toelichten. De content van die verhalen is van onschatbare waarde. Niet enkel om in jouw één-op-één gesprekken prospecten ervan te overtuigen voor je bedrijf te kiezen, maar ook – als het je ambitie is een versnelling hoger te schakelen – om te gebruiken als basis van een succesvol content marketing plan.
Content marketing, wat is dat nu eigenlijk?
Content marketing is een geheel aan technieken die je helpen om zò te communiceren met prospecten en klanten dat je, zonder gebruik te maken van agressieve verkoopstechnieken, hen ertoe kan bewegen met jou in zee te stappen.
Het ultieme doel van een content marketing plan is dus om een groeiend publiek van (potentiële) klanten op te bouwen. Dat doe je in de eerste plaats door prospecten en klanten te binden met behulp van informatie die voor hen waardevol en relevant is. Door dergelijke informatie te ontwikkelen tot kwaliteitsvolle content en door die te delen met jouw doelgroep, positioneer je je op een heel natuurlijke manier als een autoriteit binnen jouw vakgebied en inspireer je vertrouwen. Op die manier koop je niet de aandacht van je doelgroep, je verdient ze.
Je doet dus steeds aan content marketing vanuit een langetermijn-groeistrategie. Daarin staan zowel het vertrouwen winnen van prospecten en klanten als het versterken van de binding met klanten centraal. En net dat moet centraal staan als je wil een sterk content marketingplan opstellen.
Content marketing is géén synoniem van online marketing
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is content marketing ook helemaal niet nieuw. Een uitstekend voorbeeld van succesvolle content marketing is het bekende The Furrow Magazine, dat sinds 1895 wordt gedrukt en uitgegeven door John Deere. Noem het gerust content marketing avant la lettre, boordevol waardevolle content voor landbouwers.
En hoewel dit magazine ondertussen ook online is gegaan, blijft de gedrukte versie een belangrijke rol spelen als marketing tool. En dat is best een interessante waarneming. Niet zelden is een goede mix van gedrukte en online content het meest effectief. Hoe die precieze mix er in het kader van jouw content marketing plan best uit ziet, moet steeds op maat van jouw bedrijf worden bekeken.
Een sterk content marketingplan opstellen
Een content marketingplan op maat van jouw bedrijf, dat zet je op weg. The Write Mind kan je daarbij helpen. Om weer te weten, ontdek hieronder hoe we je kunnen begeleiden met het uitwerken én implementeren van zo een content marketing plan.